måndag 14 januari 2013

Twilight


Den internationella bästsäljaren har blivit årets filmsuccé!
17-åriga Bella Swan är helt säker på tre saker: Edward Cullen är vampyr. Det är en del av honom som törstar efter hennes blod. Och hon är fullständigt och hopplöst förälskad i honom!

"Twilight" har fått epitetet "filmens största love story sedan Titanic".
Den skildrar ett actionfyllt möte mellan två väsensskilda världar: en vanlig, amerikansk high school-tjej och en klan av sofistikerade vampyrer som har levt fredligt bland människorna - fram tills nu.

Filmen är baserad på den internationella boksuccén av Stephenie Meyer som har sålt i mer än 17 miljoner exemplar världen över!

Genre: Romantisk Thriller
Speltid: 1 Tim 57 Min
Produktionsår: 2008

Jag var ju bara tvungen till att se filmen som så många pratar om, och jag måste ju säga att jag var lite skeptisk till en början, men jag gillade den verkligen och det gjorde inte mig något att jag läst böckerna före jag såg filmerna. Visst är det ett par luckor men ack så bra. Denna film rekommenderar jag verkligen (speciellt till vampyrälskare).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar